تیلز مدام محبوب‌تر می‌شود: اخیراً به طور میانگین هر ده ثانیه یک نفر در دنیا تیلز را راه‌اندازی می‌کند. و همچنین هر شش هفته یک به‌روزرسانی امنیتی فایرفاکس وجود دارد و در نتیجه ما نیز یک نسخهٔ جدید از تیلز منتشر می‌کنیم.

به خاطر این تعداد کاربر و زمان کوتاه چرخهٔ انتشار زنده نگاه داشتن تیلز و بهتر کردن آن کار دشواری است.

نیاز به کمک بیشتری داریم!

Among the things we know we should do in the next few years, we have identified some areas that could benefit the most from new dedicated contributors.

امروز هدفمان بهبود زیرساخت تیلز است. بنابراین اگر مدیر سیستم، توسعه‌دهندهٔ نرم‌افزار یا هر چیزی بین این دو هستید، به شما نیاز داریم! لطفاً به خواندن ادامه دهید.

مأموریت چیست؟

مدیران سیستم تیلز زیرساختی ایجاد و نگهداری می‌کنند که از توسعه و عملیات تیلز پشتیبانی می‌کند. هدف ما آسان‌تر کردن کارهای کمک‌کنندگان به تیلز و بهبود کیفیت نسخه‌هایی است که انتشار می‌دهیم.

ابزارهای اصلی ما عبارتند از: دبیان، Puppet، گیت و Jenkins.

در حال حاضر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش‌های نقشهٔ راه ما عبارتند از:

  • یکپارچه‌سازی مداوم: ما قصد داریم میزان کار مورد نیاز برای هر نسخهٔ تیلز را تا حد زیادی کم کنیم؛ همچنین می‌خواهیم رگرسیون‌ها را با سرعت هر چه بیشتر پیدا کنیم. هر چیزی که ترکیب می‌کنیم باید از یک مجموعهٔ آزمایشی خودکار عبور کند و بسته‌های دبیان ما باید به طور خودکار با تگ‌های گیت ایجاد شوند.

  • مخازن ثابت‌نگه‌داشتنی اپت: باید هنگامی که شاخهٔ انتشار خود را ثابت نگاه می‌داریم بتوانیم مخازن اپت خود را نیز ثابت نگاه داریم؛ این کار اولین و جزو مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به یک ساخت قابل بازتولید است.

جالب است، نه؟ نیازی نیست بگوییم که کارهای کوچک‌تر بسیاری نیز پیش رو داریم :)

چگونه می‌توانم کمک کنم؟

راه‌های بسیاری برای کمک کردن به ما در این زمینه‌ها وجود دارد. بیشتر در این مورد بخوانید!

هنگام تماس گرفتن با ما لطفاً یک بسته یا برنامه‌های خود را با یک درخواست *Easy* مشخص کنید: این‌طور می‌توانید به کار خود سرعت ببخشید و ما می‌توانیم به کار کردن با هم عادت کنیم. البته اگر درخواستی که می‌خواهید رویش کار کنید فاقد اطلاعات مورد نیاز برای برطرف کردنش است، حتماً برای مشخص شدن وضعیت ابتدا از ما در این مورد سوال کنید.