تقاضای همکاری!

آیا به توسعهٔ گنوم علاقه دارید و می‌خواهید در تیلز مشارکت کنید؟ می‌خواهید مهارت‌های تمینگ گنوم یا GTK خود را در عین پشتیبانی از کاربران نیازمند به حریم خصوصی و امنیت بالا ببرید؟ سازگار کردن «استتار ویندوزی» تیلز به گنوم ۳٫۱۴ چطور است.

استتار ویندوزی چیست؟

Tails documentation reads "if you are using a computer in public you may want to avoid attracting unwanted attention by changing the way Tails looks into something that resembles Microsoft Windows 8." This is what we call the "Windows camouflage".

چرا این گزینه سودمند است؟

گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر این که کاربران هنگام استفاده از یک توزیع مناسب برای حریم خصوصی دستگیر شده‌اند، چون صفحهٔ رایانه‌شان با صفحهٔ بقیه بسیار متفاوت بود و شک دیگران را برمی‌انگیخت. به همین دلیل است که استتار ویندوزی را به تیلز اضافه کرده‌ایم.

چه کار باید کرد؟

تیلز فعلی مبتنی بر گنوم ۳٫۸ در حالت «پسرفت» است. در حال حاضر تیلز را روی نسخه‌های در راه دبیان («Jessie») ارتقاء می‌دهیم که مبتنی بر گنوم ۳٫۱۴ است. استتار ویندوزی باید به آخرین نسخهٔ GTK ارتقاء یافته و از پنل گنوم به هستهٔ گنوم سازگاری یابد. این کار یعنی تمینگ هستهٔ گنوم و GTK از طریق سی‌اس‌اس و نیز نوشتن یک افزونهٔ هستهٔ اختصاصی گنوم.

چرا به شما نیاز داریم؟

تیم حال حاضر تیلز بسیار مشغول است و تصمیم گرفته‌ایم که روی هسته یا ارتقاها تمرکز کنیم تا استتار ویندوزی. در حال حاضر قصد داریم نسخهٔ تیلز Jessie را منتشر کنیم حتی اگر استتار ویندوزی در آن نباشد. با این حال دوست داریم یک استتار ویندوزی در آن جا بدهیم و فکر می‌کنیم شما می‌توانید در این کار به ما کمک کنید. ما می‌توانیم از هر فرد داوطلب برای این کار حمایت کنیم و با هم روی یکپارچه‌سازی آن با تصاویر تم در راه تیلز Jessie کار کنیم.

از کجا باید شروع کنید؟

Please read update camouflage for jessie, then write to tails-dev@boum.org. This is a public mailing list. Please subscribe!